Epost kommer ikke fram

Dessverre er det noen foresatte som ikke får e-post vi sender. Vi har ikke klart å finne alle årsakene til dette, men er på saken. I mellomtiden kan foresatte endre innstillingene hos seg og se om det hjelper.

Det første du kan gjøre er å «hvitliste» e-post sendt fra oss, det vil si at du forteller e-postleverandøren din at e-post fra oss skal godkjennes.

All e-post sendt til og fra @askerspeiderne.no skal hvitlistes. I tillegg kan du hvitliste følgende fra-adresser spesifikt:

  • pute@pute.no
  • oysteinlk@gmail.com
  • ingeborg@askerspeiderne.no
  • stifinnerledere@askerspeiderne.no
  • medlem@askerspeiderne.no
  • rolf@askerspeiderne.no

Og hvitliste disse listene:

  • stifinnerjenter-foresatte@askerspeiderne.no
  • stifinnergutter-foresatte@askerspeiderne.no
  • vandrergutter-foresatte@askerspeiderne.no
  • vandrerjenter-foresatte@askerspeiderne.no

Gmail

Åpne Gmail og klikk tannhjulet oppe til høyre, og klikk Se alle innstillinger. Gå til fanen Filtre og blokkerte adresser. Du kan også forsøke å klikke på lenken under:
https://mail.google.com/mail/u/1/#settings/filters

Klikk Opprett nytt filter og fyll inn feltene Fra (se adressene over) eller Til (askerspeiderne.no).  

Klikk Opprett filter. Huk av for Send aldri til søppelpost. Klikk Opprett filter.

Microsoft: hotmail, live, outlook

Microsoft har strammet inn på sine epostfiltre. Epost vi sender til hotmail, live og outlook-adresser havner i spam eller kommer ikke fram i det hele tatt.

Microsofts hjelpeartikkel gir ulike forslag til løsninger. Det kan være lurt å gå gjennom alle forslagene deres.

Pass på at du sjekker listene under Alternativer > E-post > Søppelpost. Adressene nevnt over må du kanskje fjerne fra Blokkerte avsendere og legge til på Klarerte avsendere og domener, og Klarerte adresselister.

Klikk på lenken:  https://outlook.live.com/mail/0/options/mail/junkEmail

Klikk på bildet for å se større versjon. Huske å legge til både avsender/domener og adresselister.

Vi håper dette hjelper!

Del i sosiale medier