Dessverre er det noen foresatte som ikke får e-post vi sender. Vi har ikke klart å finne alle årsakene til dette, men er på saken. I mellomtiden kan foresatte endre innstillingene hos seg og se om det hjelper.
Det første du kan gjøre er å «hvitliste» e-post sendt fra oss, det vil si at du forteller e-postleverandøren din at e-post fra oss skal godkjennes.
All e-post sendt til og fra @askerspeiderne.no skal hvitlistes. I tillegg kan du hvitliste følgende fra-adresser spesifikt:
- pute@pute.no
- oysteinlk@gmail.com
- ingeborg@askerspeiderne.no
- stifinnerledere@askerspeiderne.no
- medlem@askerspeiderne.no
- rolf@askerspeiderne.no
Og hvitliste disse listene:
- stifinnerjenter-foresatte@askerspeiderne.no
- stifinnergutter-foresatte@askerspeiderne.no
- vandrergutter-foresatte@askerspeiderne.no
- vandrerjenter-foresatte@askerspeiderne.no
Gmail
Åpne Gmail og klikk tannhjulet oppe til høyre, og klikk Se alle innstillinger. Gå til fanen Filtre og blokkerte adresser. Du kan også forsøke å klikke på lenken under:
https://mail.google.com/mail/u/1/#settings/filters
Klikk Opprett nytt filter og fyll inn feltene Fra (se adressene over) eller Til (askerspeiderne.no).
Klikk Opprett filter. Huk av for Send aldri til søppelpost. Klikk Opprett filter.
Microsoft: hotmail, live, outlook
Microsoft har strammet inn på sine epostfiltre. Epost vi sender til hotmail, live og outlook-adresser havner i spam eller kommer ikke fram i det hele tatt.
Microsofts hjelpeartikkel gir ulike forslag til løsninger. Det kan være lurt å gå gjennom alle forslagene deres.
Pass på at du sjekker listene under Alternativer > E-post > Søppelpost. Adressene nevnt over må du kanskje fjerne fra Blokkerte avsendere og legge til på Klarerte avsendere og domener, og Klarerte adresselister.
Klikk på lenken: https://outlook.live.com/mail/0/options/mail/junkEmail
Vi håper dette hjelper!